joi, 15 ianuarie 2015

„Hobbitul” de J.R.R. Tolkien



        Cartea de față a domnului JRR Tolkien nu este numai povestea aventurilor și peripețiilor unui hobbit din Fundătură, este, de asemenea, o introducere pe tărâmurile Pământului de Mijloc, un ținut populat de o mare diversitate de ființe precum hobbiți, oameni, elfi, gnomi, vrăjitori, goblini și orci. Este un tărâm mitic în care binele se înlănțuie cu primejdia revenirii răului, venit fără de știința mai marilor acestor ținuturi.
         Cartea poate fi considerată, de altfel, și un bildungsroman, un roman al devenirii din punctul de vedere al personajului principal, hobbitul Bilbo Baggins. Acesta trăia liniștit în vizuina lui (vezi bine că locuințele hobbiților se află construite în pământ, dar chiar și așa arată mult mai bine ca casele multora dintre noi) rămasă miștenire de la părinții lui când se trezește cu o vizită din partea vrăjitorului Gandalf care îi propune participarea la o aventură urmată de vizita a 13 gnomi ceva mai târziu. Aceste vizite s-au dovedit a fi începutul unei aventuri care l-au purtat pe Bilbo mai departe decât a visat vreodată și a dat de niște peripeții cum n-a mai visat vreodată.
         Sper că vi-am captat atenția asupra cărții, căci mai mult din acțiunea cărții n-o să vă povestesc, să nu vă stric suprizele.
         Cel mai mult mi-a plăcut cum domnul Tolkien a conturat personajele, locurile și întâmplările din roman, deși mi-ar fi plăcut ca romanul să fie o idee mai gros și cu o narațiune ceva mai complicată, nu de alta, dar eu am terminat cartea în mai puțin de 48 de ore într-o perioadă destul de aglomerată la facultate.
         Abia aștept să-mi împărtășiți părerea voastră despre carte în cadrul comentariilor.  
         O zi plăcută s-aveți în continuare!!!

Niciun comentariu: